Abstract

Præsentation af følgeforskning i en række projekter, hvor formålet har været at kvalificere og udvikle måder at integrere og samarbejde med professionens praksis i forbindelse med studerendes bachelorprojekter i lærer -, pædagog – og socialrådgiveruddannelserne.
En række forskellige cases er fulgt, bl.a. lærerstuderende sammen med lærere/klubpædagoger om konkrete tiltag for udsatte børn og unge på nogle østjyske skoler, socialrådgiverstuderende i boligsocialt arbejde i en forstad til Aarhus, og et særligt tiltag for aktionslæringslignende bachelorprojekter (Læreruddannelsen i Nr. Nissum).
Fokus har været på udfordringer og muligheder, og særligt på, hvordan disse udvidede samarbejder opleves ”at give mening” for studerende og professionelle praktikere - herunder på deres ”agency” (handleformåen/handlekraft).
Metodisk er anvendt gentagne interviews med både studerende og professionelle praktikere analyseret via tematisk analyse.
Original languageDanish
Publication date2017
Number of pages1
Publication statusPublished - 2017
EventVidencenterdag: Profession og uddannelse - VIAUC Læreruddannelsen i Silkeborg, Silkeborg, Denmark
Duration: 9 Nov 20179 Nov 2017

Conference

ConferenceVidencenterdag: Profession og uddannelse
LocationVIAUC Læreruddannelsen i Silkeborg
Country/TerritoryDenmark
CitySilkeborg
Period09/11/1709/11/17

Keywords

  • social work and social conditions
  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions

Cite this