Praksisnær viden og refleksion over religion og dannelse

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen belyser, hvordan lærerens praksis i faget Kristendomskundskab kan indgå i læreruddannelsen med det dobbelte formål 1) at stilladsere de studerendes forberedelse af og refleksion over praktik og 2) at kvalificere de studerendes fagdidaktiske samtaler gennem indblik i resultaterne fra et aktionsforskningsprojekt og således integrere praksisnær viden i undervisningsfaget. Da udgangspunktet er faget kristendomskundskab, definerer vi en særlig ramme for refleksion over undervisningspraksis i form af en model, som skitserer begrebet dannelse til religiøs myndighed.
Original languageDanish
JournalTidsskrift for professionsstudier
Issue number29
Pages (from-to)54-61
Number of pages8
ISSN2446-0273
Publication statusPublished - Sep 2019

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions

Cite this