Praksisnært bachelorprojekt i læreruddannelsen: i samarbejde med kommunale videncentre i Silkeborg

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPosterResearch

Abstract

I professionsbachelorprojektet (PBP) forventes lærerstuderende at kunne undersøge og ”..systematisk analysere lærerfaglige problemstillinger og være i stand til at forslå handlinger i kommuner, skoler og klasser…”.
Intentionen var at søge nye uddannelsesveje for praksisnære bachelor-projekter gennem udvikling af samarbejdsflader mellem BA-studerende, kommunale videnscentre og læreruddannelse.
Oplevelsen af at møde fagligt engagerede og specialiserede praktikere, der åbner praksisfeltet og kvalificeret udfordrer såvel tænkning som tilgange til eget projekt fremhæves som menings- og værdifuldt af de studerende.
Original languageDanish
Publication date2019
Publication statusPublished - 2019
EventVidencenterdag - Profession & Uddannelse - VIA, Silkeborg, Denmark
Duration: 2 Dec 20192 Dec 2019

Seminar

SeminarVidencenterdag - Profession & Uddannelse
LocationVIA
Country/TerritoryDenmark
CitySilkeborg
Period02/12/1902/12/19

Keywords

  • teacher education

Cite this