Problembaseret læring og SMS i simulerede tværprofessionelle e-læringsforløb

Hélène Kelly, Bettan Bagger, Natasha Bagger

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportCommunication

Abstract

Problembaseret læring (PBL) har siden slutningen af 1960’erne været anvendt på
sundhedsuddannelserne. Metoden er kendt for dens evne til at sammenkoble teori
og praksis på en relevant og meningsfuld måde for de studerende og for at fremme
de studerendes udvikling af både handlingsorienterede og analytiske kompetencer.
I dette bidrag præsenteres overvejelser og designforslag til, hvordan nye kommunikationsformer i form af SMS-kommunikation kan indgå i PBL.

Original languageDanish
Title of host publicationVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
EditorsKathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
Number of pages7
PublisherUCSJ Forlag
Publication date2015
Edition1
Pages365-371
Article numberkapital 6 artikel 3
ISBN (Print)978-87-927-1732-0
ISBN (Electronic)978-87-927-1733-7
Publication statusPublished - 2015

Keywords

  • innovative teaching

Cite this