Professionsundervisningens it-didaktik- et paradigmeskift for didaktikken

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Inden for både almen­ og fagdidaktikken har der igennem en årrække udviklet sig metareflekterende positioner, som tematiserer det didaktiske valg og peger på, at centrale didaktiske handlinger ikke bare handler om at træffe didaktiske valg, men også om at begrunde disse valg, at være bevidst om disse valg som valg og om den risiko og dermed usikkerhed, der følger af at træffe et valg. Baggrunden for dette er, at spørgsmålet om, hvad der skal vælges i undervisningen, i takt med en stigende samfundsmæssig kompleksitet og forandringer i forståelsen af såvel uddannelsessystemets funktion som opgave, er blevet stadig mere påtrængende.
Original languageDanish
Title of host publicationEn moderne og aktuel didaktik
EditorsAne Qvortrup, Karina Kiær
Number of pages15
PublisherDafolo
Publication dateFeb 2020
ISBN (Print)978-87-7160-409-2
Publication statusPublished - Feb 2020

Cite this