Quality in VPL: Experiences in researching the practice of the Nordic Model for Quality in Validation of Prior Learning

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

346 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen præsenterer den nordiske model for kvalitet i realkomptencer (validering) og kvalitetsbegrebet i forhold til realkompetencer Forskningsprojektets interaktive tilgang bliver kort introduceret. De foreløbige resultater fra tre casestudier i Danmark, Finland og Sverige bliver præsenteret og afslutningsvis samles de første konklusioner fra studiet i de tre cases.
Translated title of the contributionKavitet i realkompetence (validering): Erfaringer fra forskningsprojekt om brugen af den nordiske kvalitetsmodel for realkompetence (validering)
Original languageEnglish
Title of host publicationThe learner at the Centre: Validation of Prior Learning strengtens lifelong learning for all : 2nd VPL-Biennale
EditorsRuud Duvekot, Dermot Coughlan, Kirsten Aagaard
Number of pages14
Place of PublicationHouten/Aarhus
PublisherEuropean Centre Valuation Prior Learning
Publication date1 Aug 2017
Pages89-102
Article number5
ISBN (Print)978-94-92085-07-8
Publication statusPublished - 1 Aug 2017
SeriesSeries VLP Biennale
Volume6

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • Kvalitet i validering

    Nistrup, U. (Co-researcher), Aagaard, K. (Co-researcher) & Andreasen, B. K. (Co-researcher)

    31/01/1631/12/17

    Project: Research

Cite this