Refleksiv praksislæring - en kvalitativ undersøgelse af en professionshøjskoles tilgang til læring

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

I dette kapitel belyser og diskuterer vi betydningen af Refleksiv praksislæring. Det sker gennem en række interviews med fremtrædende uddannelsesforskere i Danmark.
Refleksiv praksislæring er betegnelsen for en tværfaglig og fælles tilgang til læring, som ansatte og studerende på professionsuddannelserne i University College Nordjylland (UCN) samarbejder om og med.
Der er tale om fagpersoner, som alle på indgående måder har beskæftiget sig såvel praktisk som teoretisk med refleksion, praksis og læring – i undervisning, i udviklingsarbejde og i forbindelse med forskning. De interviewede er:
1. Lene Tanggaard, professor ved Aalborg Universitet
2. Mads Hermansen, professor ved Agder Universitet, Norge 3. Klaus Nielsen, professor ved Aarhus Universitet
4. Søren Pjengaard, lektor ved University College Nordjylland 5. Henrik Buhl, docent ved University College Nordjylland.
Original languageDanish
Title of host publicationProfessionernes fundament - en kritik og vision
EditorsMads Hermansen
Number of pages12
PublisherDafolo
Publication dateSep 2019
Pages163-174
Chapter8
ISBN (Print)978-87-7160-738-3
Publication statusPublished - Sep 2019
SeriesUndervisning og Læring

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this