Reklame: eller hvordan sætter man sving i bevidstheden?

Jørgen Stigel, Lars Pynt Andersen, Anders Bonde, Nicolai Jørgensgaard Graakjær, Iben Bredahl Jessen, Lennard Højbjerg, Jørgen Riber Christensen, Ole Ertløv Hansen

Research output: Book/Report/PhD thesisBookCommunication

Abstract

Hvorfor fanger nogle reklamer opmærksomheden, mens langt de fleste bliver ignoreret? I en række artikler ser forskere fra MÆRKK ved Aalborg Universitet ind på forskellige virkemidler i reklamernes univers. Alt det, der gør at reklamerne får fat i vores bevidsthed: Humor, metaforer og musik er nogle af de emner, der tages op. Antologien fokuserer også på digitale medier - og hvordan de spiller sammen med mere traditionelle medier og deres udtryk.
Original languageDanish
Place of PublicationAarhus
PublisherSystime
Number of pages235
ISBN (Print)9788761644817
Publication statusPublished - 2012
Externally publishedYes
SeriesMærkk - Æstetik og Kommunikation
Volume1

Cite this