Relationsarbejde i FGU: nye veje gennem anerkendelse og nærvær, motivation og deltagelse

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

Artiklen udfolder relevante teorier indenfor temaer som anerkendelse, motivation, deltagelse og trivsel og præsenterer brugbare handlemuligheder for FGU-lærerne i det daglige relationsarbejde. Artiklen handler om forventninger og dilemmaer knyttet til FGU-lærerens relationsarbejde og fokuserer på, at lærerne får nyttig viden og konkrete redskaber til at arbejde anerkendende i mødet med elevernes mange forskelligartede fortællinger.
Original languageDanish
Title of host publicationFGU på vej : tilrettelæggelse, didaktik og ledelse
EditorsDorthe Geisnæs, René Nordin Bloch, Rasmus Sandberg Holm, Susanne Hjelmberg Larsen
Number of pages21
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication date2021
Pages151-171
Chapter7
ISBN (Print)978-87-7234-023-4
ISBN (Electronic)978-87-7234-198-7
Publication statusPublished - 2021

Keywords

  • management, organizational development and innovation
  • learning, educational science and teaching
  • children and youth
  • education, professions and jobs

Cite this