Ressourcepersoner i skiftende kontekster: Eller kunsten at navigere i organisatoriske dagsordener med det faglige hjerte i behold

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Dette kapitel vender blikket i retningen af fire kategorier af interne ressourcepersoner: Støttelæreren, AKT-vejlederen, Inklusionsvejlederen og Læringsvejlederen. De har alle i forskellige epoker gennem de sidste 40 år af folkeskolens virke haft som funktion at understøtte realiseringen af visionen om skolen for alle. Gennem en indkredsning af forandringer og dilemmaer knyttet til disse fire kategorier af interne ressourcepersoners funktioner og opgaver er det kapitlets ambition at skabe brikker til en forståelse af de aktuelle reformudfordringer, der knytter sig til funktionen som intern ressourceperson og til ledelsen af den.
Original languageDanish
Title of host publicationLedelse gennem skolens ressourcepersoner
EditorsFrode Boye Andersen
Number of pages12
Place of PublicationAarhus
PublisherKlim
Publication date2016
Pages59-72
ISBN (Print)9788771299403
Publication statusPublished - 2016

Keywords

  • management, organizational development and innovation
  • learning, educational science and teaching
  • counseling

Cite this