Review over international forskningslitteratur om digitale læringsplatforme

Andreas Lindenskov Tamborg, Thomas Rohde Skovdal Albrechtsen, Andreas Rikehr Bjerre, Lars Birch Andreasen, Morten Misfeldt

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel afsøger den seneste internationale engelsksprogede forskningslitteratur om anvendelse af digitale læringsplatforme.
Reviewet behandler forskning fra i alt 21 studier og sammenfatter resultaterne i tre hovedkategorier, der henholdsvis omfatter implementering af læringsplatforme, kompetenceudviklingsbehov i forbindelse med platforme og relationen mellem elevers brug af platforme og deres faglige udbytte.
Reviewet afsluttes med en diskussion af, hvordan resultaterne af
litteraturgennemgangen kan have relevans for en dansk uddannelseskontekst i forhold til særlige opmærksomhedspunkter i den pædagogiske praksis, forskning og beslutningstagning.
Original languageDanish
JournalLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
Volume4
Issue number6
Pages (from-to)12-31
Number of pages20
ISSN2445-6810
DOIs
Publication statusPublished - 2019

Cite this