Sådan kan læringsdialoger åbne for inkluderende forældresamarbejde

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportCommunication

    Abstract

    Skole- og dagtilbudslederne i Langeland Kommune har arbejdet med at omsætte viden om effektiv pædagogisk ledelse til konkrete inklusionsfremmende
    handlinger i ledelsen af skole og dagtilbud. Lederne har med inspiration fra
    Viviane Robinsons skoleforskning afprøvet tiltaget åbne læringsdialoger. I denne artikel kan du læse om et eksempel på, hvordan ledelsens arbejde med åbne læringsdialoger bidrager til at udvikle et mere inkluderende samarbejde med elever og forældre med flygtningebaggrund på Ørstedskolen.
    Original languageDanish
    Title of host publicationInkluderende læringsmiljøer : udviklet i mødet mellem forskere og praktikere
    EditorsPernille W. Matthiesen, Helle Rasmussen
    Number of pages6
    PublisherStyrelsen for Undervisning og Kvalitet
    Publication dateSep 2016
    ISBN (Print)978-87-603-3124-4
    Publication statusPublished - Sep 2016

    Keywords

    • management, organizational development and innovation
    • cooperation with parents

    Cite this