Abstract
Artiklen beskriver erfaringer fra et udviklingsprojekt med afsæt i pædagoguddannelsen, om pædagogisk arbejde med hjemmeboende voksne udviklingshæmmede. Projektet er inspireret af BIKVA-modellens metode, og rummer interviews med brugere, medarbejdere og ledelse. Resultater og erfaringer fra projektet bliver præsenteret og diskuteret i forhold til spørgsmålet om studerende kunne profitere af at gennemføre et sådant projekt? Hvilke krav og forventninger kan projektets modtagere have for at det kan lykkes bedst muligt? Dette ses i forhold til professionshøjskolernes særlige rolle i samspillet mellem forskning, uddannelse og praksis, og grunduddannelsernes mulige rolle i forhold praktikernes udvikling af arbejdet.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Professionsdidaktik : -et særligt anliggende for professionshøjskolerne? |
Editors | Kirsten Beedholm, Charlotte Greve (red.) |
Number of pages | 16 |
Volume | 1 |
Place of Publication | Århus C |
Publisher | VIA Systime |
Publication date | 2010 |
Edition | 1 |
Pages | 144-161 |
ISBN (Print) | 978-87-90833-89-3 |
ISBN (Electronic) | 978-87-90833-88-6 |
Publication status | Published - 2010 |
Keywords
- intellectually disabled