Samspillet mellem uddannelse, forskning og praksis: -illustreret ved et konkret udviklingsprojekt med afsæt i pædagoguddannelsen

Ruth Hauerberg Thygesen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

Artiklen beskriver erfaringer fra et udviklingsprojekt med afsæt i pædagoguddannelsen, om pædagogisk arbejde med hjemmeboende voksne udviklingshæmmede. Projektet er inspireret af BIKVA-modellens metode, og rummer interviews med brugere, medarbejdere og ledelse. Resultater og erfaringer fra projektet bliver præsenteret og diskuteret i forhold til spørgsmålet om studerende kunne profitere af at gennemføre et sådant projekt? Hvilke krav og forventninger kan projektets modtagere have for at det kan lykkes bedst muligt? Dette ses i forhold til professionshøjskolernes særlige rolle i samspillet mellem forskning, uddannelse og praksis, og grunduddannelsernes mulige rolle i forhold praktikernes udvikling af arbejdet.
Original languageDanish
Title of host publicationProfessionsdidaktik : -et særligt anliggende for professionshøjskolerne?
EditorsKirsten Beedholm, Charlotte Greve (red.)
Number of pages16
Volume1
Place of PublicationÅrhus C
PublisherVIA Systime
Publication date2010
Edition1
Pages144-161
ISBN (Print)978-87-90833-89-3
ISBN (Electronic)978-87-90833-88-6
Publication statusPublished - 2010

Keywords

  • intellectually disabled

Cite this