Projects per year
Abstract
Artiklen beskriver hvordan systematiseret gensidig klassekammerathjælp er blevet afprøvet i pilotprojektet ’SYKL i Matematik’. Her er elevdialogernes socio-faglige aspekter blevet identificeret og analyseret. Analysen bygger på en kvantificering af indholdet af elevernes samtaler, og den viser i hvilket omfang de forskellige samtalehandlinger optræder. Den viser specielt at eleverne i overvældende grad holder fokus på den fælles undersøgelsesopgave. Analysen afdækker en udvikling i elevernes samtalemæssige brug af konkrete objekter og præsenterer et første bud på, hvorledes specifikke faglige og sociale samtalehandlinger følges ad.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
Volume | 2021 |
Issue number | 3 |
Pages (from-to) | 27-47 |
Number of pages | 10 |
ISSN | 1604-8628 |
Publication status | Published - 2021 |
Keywords
- mathematics
- public school
- cooperation
Projects
- 1 Finished
-
SYKL: Systematisk klassekammerathjælp i matematik
Spring, H. H. (Co-researcher), Bie, C. (Principle researcher), Schmidt, M. C. S. (Principle researcher), Rasmussen, K. (Co-researcher), Skov, S. S. (Co-researcher), Haxø, A. (Co-researcher), Beck Tonnesen, P. (Co-researcher), Falkenberg, L. L. (Co-researcher) & Koefoed-Melson, N. (Co-researcher)
31/08/19 → 31/12/20
Project: Development project/ Innovation