Projects per year
Abstract
Denne artikel udspringer af min deltagelse i forsknings- og udviklingsprojektet Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen (2018-2019). Sammen med Line Møller Daugaard og
Marie Højholt undersøgte jeg vuggestuens sproglige praksis, og hvad børn og voksne gør med og
gennem sprog i løbet af hverdagen i institutionen1
. Et af fundene i projektet var, at sangaktiviteter
udgør en særlig velegnet ramme for vuggestuebørns kommunikative deltagelse. Projektet viste
også, at den pædagogiske praksis i forbindelse med sangaktiviteterne er afgørende for børnenes
deltagelsesmuligheder. Det er disse fund, artiklen vil være centreret om.
Marie Højholt undersøgte jeg vuggestuens sproglige praksis, og hvad børn og voksne gør med og
gennem sprog i løbet af hverdagen i institutionen1
. Et af fundene i projektet var, at sangaktiviteter
udgør en særlig velegnet ramme for vuggestuebørns kommunikative deltagelse. Projektet viste
også, at den pædagogiske praksis i forbindelse med sangaktiviteterne er afgørende for børnenes
deltagelsesmuligheder. Det er disse fund, artiklen vil være centreret om.
Original language | Danish |
---|---|
Article number | 5 |
Journal | Viden om Literacy |
Volume | 28 |
Issue number | 28 |
Pages (from-to) | 42-49 |
Number of pages | 9 |
ISSN | 2245-2761 |
Publication status | Published - 2 Nov 2020 |
Keywords
- children and youth
- education, professions and jobs
- learning, educational science and teaching
Projects
- 1 Finished
-
Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen
Daugaard, L. M. (Co-researcher), Højholt, M. (Co-researcher) & Kristensen, I. S. (Co-researcher)
01/01/18 → 31/12/19
Project: Research
File