Sang og kommunikation i vuggestuen: om sangaktiviteters kommunikative potentiale for vuggestuebørn

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Denne artikel udspringer af min deltagelse i forsknings- og udviklingsprojektet Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen (2018-2019). Sammen med Line Møller Daugaard og
Marie Højholt undersøgte jeg vuggestuens sproglige praksis, og hvad børn og voksne gør med og
gennem sprog i løbet af hverdagen i institutionen1
. Et af fundene i projektet var, at sangaktiviteter
udgør en særlig velegnet ramme for vuggestuebørns kommunikative deltagelse. Projektet viste
også, at den pædagogiske praksis i forbindelse med sangaktiviteterne er afgørende for børnenes
deltagelsesmuligheder. Det er disse fund, artiklen vil være centreret om.
Original languageDanish
Article number5
JournalViden om Literacy
Volume28
Issue number28
Pages (from-to)42-49
Number of pages9
ISSN2245-2761
Publication statusPublished - 2 Nov 2020

Keywords

  • children and youth
  • education, professions and jobs
  • learning, educational science and teaching

Cite this