Abstract
Kapitlet afslutter og perspektiverer en forskningsantologi. Det består af tre refleksioner. Den første sætter fokus på sårbarhed som tema i etik og filosofi, den anden på sårbarhed i pædagogik, mens den tredje fokuserer på sårbarhed som tematisk indhold og æstetisk formprincip i undervisningen. De tre refleksioner belyser sårbarhed som relationelt fænomen i et større økosystem. Som afslutning perspektiveres til en fænomenologisk litteraturdidaktik, der kaster et kritisk lys på forholdet mellem æstetisk oplevelse og faglig analyse af tekster.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Litteratur og sårbarhet |
Editors | Adriana Margareta Dancus, Silje Hernæs Linhart, Annika Bøstein Myhr |
Number of pages | 21 |
Place of Publication | Oslo |
Publisher | Universitetsforlaget |
Publication date | 2021 |
Edition | 1 |
Pages | 271-291 |
Chapter | 13 |
ISBN (Print) | 978-82-15-05452-0 |
ISBN (Electronic) | 978-82-15-05453-7 |
DOIs | |
Publication status | Published - 2021 |
Keywords
- literary science
- hermeneutics
- learning, educational science and teaching