Sans for sårbarhed

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Kapitlet afslutter og perspektiverer en forskningsantologi. Det består af tre refleksioner. Den første sætter fokus på sårbarhed som tema i etik og filosofi, den anden på sårbarhed i pædagogik, mens den tredje fokuserer på sårbarhed som tematisk indhold og æstetisk formprincip i undervisningen. De tre refleksioner belyser sårbarhed som relationelt fænomen i et større økosystem. Som afslutning perspektiveres til en fænomenologisk litteraturdidaktik, der kaster et kritisk lys på forholdet mellem æstetisk oplevelse og faglig analyse af tekster.
Original languageDanish
Title of host publicationLitteratur og sårbarhet
EditorsAdriana Margareta Dancus, Silje Hernæs Linhart, Annika Bøstein Myhr
Number of pages21
Place of PublicationOslo
PublisherUniversitetsforlaget
Publication date2021
Edition1
Pages271-291
Chapter13
ISBN (Print)978-82-15-05452-0
ISBN (Electronic)978-82-15-05453-7
DOIs
Publication statusPublished - 2021

Keywords

  • literary science
  • hermeneutics
  • learning, educational science and teaching

Cite this