Abstract

Denne film viser tre naturbørnehavers erfaringer og arbejde med at følge børnenes spor og understøtte deres naturvidenskabelige forholden til verden, bl.a. gennem at formå at gribe de situationer, der byder på sciencepotentialer, samt ved at stille materialer og udstyr til rådighed, der understøtte børnenes initiativer og opmærksomhed.

Science i dagtilbud er en forholdemåde - en nysgerrighed på verden og på hvordan børn og det pædagogiske personale sammen kan udforske den. Her er det centralt, at pædagogerne kan følge børnenes initiativer og gribe de situationer, der opstår i hverdagen.

Denne film viser tre naturbørnehavers erfaringer og arbejde med at følge børnenes spor og understøtte deres naturvidenskabelige forholden til verden, bl.a. gennem at formå at gribe de situationer, der byder på sciencepotentialer, samt ved at stille materialer og udstyr til rådighed, der understøtte børnenes initiativer og opmærksomhed.
Original languageDanish
Publication date6 Dec 2022
Media of outputOnline
Publication statusPublished - 6 Dec 2022

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this