Simulationsbaserede undervisningsmetoder: fra teori til praksis

Research output: Book/Report/PhD thesisAnthologyResearchpeer-review

Abstract

Der er et stigende fokus på simulationsbaserede undervisningsmetoder på
professions- og erhvervsuddannelser – ikke blot på sundhedsfaglige uddannelser, hvor man traditionelt har brugt simulationsbaseret undervisning, men også på tekniske, pædagogiske samt social- og samfundsfaglige uddannelser.

Simulationsbaserede undervisningsmetoder – fra teori til praksis giver en grundig indføring i simulationsbaseret undervisning. Bogen anlægger en bred forståelse af simulation fra klassisk færdighedstræning i skillslabs til skyggeteater og rollespil og præsenterer forskellige teoretiske og didaktiske perspektiver på simulation.

Simulationsbaserede undervisningsmetoder – fra teori til praksis henvender sig til alle, der interesser sig for simulation som undervisning- og kompetenceudviklingsmetode. Bogen er især anvendelig for undervisere, men den kan også anvendes af studerende, som ønsker at blive klædt bedre på til at deltage i simulationsundervisning.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherGad
Number of pages195
ISBN (Print)978-87-12-06551-7
Publication statusPublished - 28 Apr 2022

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • At blotte sig - om nervøsitet i rollespil

    Plougmann, G., 28 Apr 2022, Simulationsbaserede undervisningsmetoder: fra teori til praksis. Henriksen, J., Grøndahl Glavind, J. & Røn Noer, V. (eds.). København: Gad, p. 101-119 19 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • En guide til simulationsundervisning

    Glavind, J. G., Henriksen, J. H., Noer, V. R. & Mørcke, A. M., 28 Apr 2022, Simulationsbaserede undervisningsmetoder: fra teori til praksis. Henriksen, J., Grøndahl Glavind, J. & Røn Noer, V. (eds.). København: Gad, p. 179-191 13 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Indledning

    Henriksen, J. H., Glavind, J. G. & Noer, V. R., 28 Apr 2022, Simulationsbaserede undervisningsmetoder: fra teori til praksis. Henriksen, J., Grøndahl Glavind, J. & Røn Noer, V. (eds.). København: Gad, p. 9-22 14 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Repræsentation af virkeligheden

    Buch, A., Apr 2022, Simulationsbaserede undervisningsmetoder: fra teori til praksis. Henriksen, J., Grøndahl Glavind, J. & Røn Noer, V. (eds.). København: Gad, p. 25-42 18 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

  • Simulationsdidaktik og de studerendes professionelle udvikling

    Iskov, T., 28 Apr 2022, Simulationsbaserede undervisningsmetoder: fra teori til praksis. Henriksen, J., Grøndahl Glavind, J. & Røn Noer, V. (eds.). København: Gad, p. 43-60 18 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Cite this