Simulationsdidaktik og de studerendes professionelle udvikling

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Med afsæt i en vedvarende efterspørgsel på brobygning mellem teori og praksis argumenterer kapitlet for, at simulation kan udgøre et 'tredje læringsrum', et særligt 'space', hvor teori og praksis kan bringes i møde på måder, der kan understøtte de studerendes professionelle udvikling. Simulation betragtes i kapitlet som en praksis i sin egen ret, der kan aktualisere og udvikle forskelligartet viden. På den baggrund opregnes en række pejle mærker og anbefalinger til en eksplicit simulationsdidaktik, som gør forbindelserne mellem teori og praksis til genstand for fælles refleksion og samtale, både før, under og efter simulationen i en vekslen mellem handling og videnbaseret refleksion.
Original languageDanish
Title of host publicationSimulationsbaserede undervisningsmetoder : fra teori til praksis
EditorsJette Henriksen, Johanne Grøndahl Glavind, Vibeke Røn Noer
Number of pages18
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherGad
Publication date28 Apr 2022
Pages43-60
Chapter2
ISBN (Print)9788712065517
Publication statusPublished - 28 Apr 2022

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this