Skab faglige fællesskaber – og lad lærerne lære af hinanden: Lærere er uddannet til at undervise børn, men ikke nødvendigvis til at arbejde med voksnes læreprocesser. Lektorer opfordrer skoler til at udvikle praksis ved at bruge fagteam til faglig refleksion og ikke kun faglig forberedelse.

Ole Christensen, Britta Vejen

    Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

    Abstract

    Praksisnær skoleudvikling med det pædagogiske personale som aktører kan med fordel designes som faglige læringsfælleskaber, hvor der er tid og rum til at forberede sig og samtidig udvikle praksis. I den forbindelse er det vores erfaring, at der mangler fokus på kommunikationsfaglige færdigheder og voksenpædagogiske kompetencer, når det pædagogiske personale samarbejder om udvikling af det gode praksisfælleskab. Der mangler tid til refleksion.
    Original languageDanish
    Article number9
    JournalFolkeskolen
    Volume2018
    Issue number02
    Pages (from-to)34-35
    Number of pages2
    ISSN0015-5837
    Publication statusPublished - 25 Jan 2018

    Keywords

    • schools, courses and institutions
    • education, professions and jobs
    • management, organizational development and innovation
    • learning, educational science and teaching

    Cite this