Skole- og fritidspædagogers udspændthed i mødet med skolens logikker

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Er det pædagogikken eller pædagogerne, der er inviteret ind i skolen? Dette kapitel handler om skole- fritidspædagogernes udspændthed i mødet med skolens logikker og bidrager med indsigter og pointer, der kan støtte pædagogstuderende såvel som skole-fritidspædagoger i at få øje på de logikker, de er en del af, trækker på, skaber og forhandler i mødet med skolens logikker. Kapitlet pointer er et bidrag til drøftelser på pædagoguddannelsen og i fritidsinstitutioner om fritidspædagogikkens rolle nu og i fremtiden. Kapitlet afsluttes med reflektionsspørgsmål og en case.
Original languageDanish
Title of host publicationPædagogik mellem skole og fritid : Grundbog til pædagoguddannelsen
EditorsTrine Ankerstjerne
Number of pages19
Publication date12 Aug 2019
Pages139-158
Chapter9
Publication statusPublished - 12 Aug 2019
SeriesDen professionelle pædagog

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions

Cite this