TY - CHAP
T1 - Skole- og fritidspædagogers udspændthed i mødet med skolens logikker
AU - Dupont, Stine
AU - Hansen, Maj Borggaard
AU - Kofoed-Heller, Klaus
PY - 2019/8/12
Y1 - 2019/8/12
N2 - Er det pædagogikken eller pædagogerne, der er inviteret ind i skolen? Dette kapitel handler om skole- fritidspædagogernes udspændthed i mødet med skolens logikker og bidrager med indsigter og pointer, der kan støtte pædagogstuderende såvel som skole-fritidspædagoger i at få øje på de logikker, de er en del af, trækker på, skaber og forhandler i mødet med skolens logikker. Kapitlet pointer er et bidrag til drøftelser på pædagoguddannelsen og i fritidsinstitutioner om fritidspædagogikkens rolle nu og i fremtiden. Kapitlet afsluttes med reflektionsspørgsmål og en case.
AB - Er det pædagogikken eller pædagogerne, der er inviteret ind i skolen? Dette kapitel handler om skole- fritidspædagogernes udspændthed i mødet med skolens logikker og bidrager med indsigter og pointer, der kan støtte pædagogstuderende såvel som skole-fritidspædagoger i at få øje på de logikker, de er en del af, trækker på, skaber og forhandler i mødet med skolens logikker. Kapitlet pointer er et bidrag til drøftelser på pædagoguddannelsen og i fritidsinstitutioner om fritidspædagogikkens rolle nu og i fremtiden. Kapitlet afsluttes med reflektionsspørgsmål og en case.
KW - Læring, pædagogik og undervisning
KW - Skoler, fag og institutioner
M3 - Bidrag til bog/antologi
T3 - Den professionelle pædagog
SP - 139
EP - 158
BT - Pædagogik mellem skole og fritid
A2 - Ankerstjerne, Trine
ER -