Skolevanskeligheder set fra nogle af de elever, der viser tegn på høj begavelse

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Denne artikel præsenterer forskellige elevperspektiver på undervisningen og skolens praksis - set fra nogle af de elever, der er testede og beskrevet som højtbegavede. Igennem små citater fortæller eleverne om, hvad de oplever kan være sjovt - men også svært, dilemmafyldt eller udfordrende i skolen og i den daglige undervisning. Artiklen og elevcitaterne bygger på min ph.d.-afhandling ”Anderledes end de andre? - en analyse af skolevanskeligheder og betingelser for at håndtere forskellighed i skolens hverdagsliv” (Madsen, 2023), hvor jeg igennem et skoleår har fulgt forskellige elever, der er testede og beskrevet som højtbegavede, i deres hverdagsliv i skolen.
Original languageDanish
Title of host publicationElever med tegn på høj begavelse - elevperspektiver på skolens praksis
Number of pages6
PublisherBørne- og Undervisningsministeriet
Publication date2024
Pages12-17
ISBN (Electronic)87-603-3365-0
Publication statusPublished - 2024

Cite this