Abstract
Antologien ser på, hvordan arbejdet med skriftlighed kan bidrage til, at studerende på bl.a. pædagog-, lærer- og sygeplejersekuddannelser lever op til akademiske standarder og samtidig orienterer sig mere præcist mod de professioner, de skal virke i. Mette Rose Eriksens kapitel "Skriftlighed i idrætsundervisningen - fra tavs viden til eksplicit viden" omhandler de muligheder, der ligger i at arbejde med i-talesættelse og skriftlighed i et fag, som ikke traditionelt benytter sig af dette i fagets praksis, men som dermed kan skabe bro mellem den tavse personinterne kropslige erfarede viden og en eksplicit viden.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Skriftlighed : Et læringsredskab i professionsuddannelser |
Number of pages | 18 |
Volume | 1 |
Publisher | Samfundslitteratur |
Publication date | 2005 |
Edition | 1. udgave |
Pages | 185-202 |
ISBN (Print) | 87-593-1143-6 |
Publication status | Published - 2005 |