Skriftlighed i idrætsundervisningen: Fra tavs viden til eksplicit viden

Mette Rose Eriksen, Lene Storgaard Brok, Frants Mathiesen

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Antologien ser på, hvordan arbejdet med skriftlighed kan bidrage til, at studerende på bl.a. pædagog-, lærer- og sygeplejersekuddannelser lever op til akademiske standarder og samtidig orienterer sig mere præcist mod de professioner, de skal virke i. Mette Rose Eriksens kapitel "Skriftlighed i idrætsundervisningen - fra tavs viden til eksplicit viden" omhandler de muligheder, der ligger i at arbejde med i-talesættelse og skriftlighed i et fag, som ikke traditionelt benytter sig af dette i fagets praksis, men som dermed kan skabe bro mellem den tavse personinterne kropslige erfarede viden og en eksplicit viden.
Original languageDanish
Title of host publicationSkriftlighed : Et læringsredskab i professionsuddannelser
Number of pages18
Volume1
PublisherSamfundslitteratur
Publication date2005
Edition1. udgave
Pages185-202
ISBN (Print)87-593-1143-6
Publication statusPublished - 2005

Cite this