Abstract

I foråret 2019 startede den første etape med skrivelaboratorier i læreruddannelsen
på tværs af VIA’s adresser. Dele af det arbejde og tankerne bag det er beskrevet i
det første LULAB-hæfte. Formålet med skrivelaboratorierne har overordnet været
at afprøve veje til at styrke lærerstuderendes skrivning - både den akademiske,
den professionelle og den personlige. I det arbejde har vi blandt andet haft fokus
på de studerendes skriveridentitet og på at styrke en holdkultur, hvor det opfattes
som naturligt og givende at vise sin tekst til andre, og hvor man modtager og selv
giver feedback på andres tekster. I forlængelse af forløbenes iterative karakter har
vi produceret et inspirationskatalog med skriveaktiviteter, som kan anvendes i
forbindelse med workshops i opgaveskrivning.
Original languageDanish
Title of host publicationLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : læringspointer og ny viden
EditorsBirgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Number of pages6
Place of PublicationVIA University College
PublisherVIA University College
Publication dateJun 2021
Pages78-83
ISBN (Electronic)978-87-995920-3-6
Publication statusPublished - Jun 2021

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this