Abstract

Formålet med LULAB-projektet om skrivelaboratorier på læreruddannelsen er at
styrke de lærerstuderendes skriftlighed inden for personlig, professionel og akademisk skrivning. Man bliver bedre til at skrive ved at skrive. Derfor er vi optaget af at øve og eksperimentere med skrivning og inddragelse af de studerende i feedbackformer i forskellige læreruddannelsesdidaktiske kontekster både i den konkrete modulundervisning og i forhold til fx modulopgaver, kompetencemålsprøver og bachelorprojekter.
En væsentlig intention er at fremme de studerendes refleksive, fortællende
og akademiske skrivning med interesse for udvikling af deres skrivelyst og -mod og positive skriveridentitet.
Original languageDanish
Title of host publicationLæreruddannelsen i VIA – udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse
EditorsBirgitte Lund Nielsen
Number of pages10
PublisherVIA University College
Publication dateMay 2020
Pages38-47
ISBN (Electronic)978-87-971733-2-9
Publication statusPublished - May 2020

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • education, professions and jobs

Cite this