Abstract
Formålet med LULAB-projektet om skrivelaboratorier på læreruddannelsen er at
styrke de lærerstuderendes skriftlighed inden for personlig, professionel og akademisk skrivning. Man bliver bedre til at skrive ved at skrive. Derfor er vi optaget af at øve og eksperimentere med skrivning og inddragelse af de studerende i feedbackformer i forskellige læreruddannelsesdidaktiske kontekster både i den konkrete modulundervisning og i forhold til fx modulopgaver, kompetencemålsprøver og bachelorprojekter.
En væsentlig intention er at fremme de studerendes refleksive, fortællende
og akademiske skrivning med interesse for udvikling af deres skrivelyst og -mod og positive skriveridentitet.
styrke de lærerstuderendes skriftlighed inden for personlig, professionel og akademisk skrivning. Man bliver bedre til at skrive ved at skrive. Derfor er vi optaget af at øve og eksperimentere med skrivning og inddragelse af de studerende i feedbackformer i forskellige læreruddannelsesdidaktiske kontekster både i den konkrete modulundervisning og i forhold til fx modulopgaver, kompetencemålsprøver og bachelorprojekter.
En væsentlig intention er at fremme de studerendes refleksive, fortællende
og akademiske skrivning med interesse for udvikling af deres skrivelyst og -mod og positive skriveridentitet.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Læreruddannelsen i VIA – udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse |
Editors | Birgitte Lund Nielsen |
Number of pages | 10 |
Publisher | VIA University College |
Publication date | May 2020 |
Pages | 38-47 |
ISBN (Electronic) | 978-87-971733-2-9 |
Publication status | Published - May 2020 |
Keywords
- learning, educational science and teaching
- education, professions and jobs