Skrivelyst: Grib argumenterne og værktøjskassen

Kirsten Friis, Sigrid Madsbjerg

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

Abstract

I dette kapitel argumenteres for en inkluderende skriftsprogspædagogik, hvor argumenterne kan støtte i teamsamarbejdet, til pædagogisk rådsmøder og til forældremøder Flere forskningsbaserede argumenter findes i bogens andre kapitler og i de øvrige skrivelyst-bøger. Desuden vil vi her i kapitlet præsentere en skrivelyst-værktøjskasse, som kan give et overblik over forskellige værktøjer, der kan tages i brug for at udvikle den inkluderende skriftsprogspraksis med fokus på skrivelyst tilpasset den enkelte elev, klasse og skole – i alle fag og på tværs af fag. Herefter præsenteres bogens enkelte kapitler, så læseren kan give sig i kast med de kapitler, der lokker allermest.
Original languageDanish
Title of host publicationSkrivelyst i fagene
EditorsKirsten Friis, Sigrid Madsbjerg
Number of pages21
PublisherDansk Psykologisk Forlag
Publication date9 Sept 2013
Pages9-39
ISBN (Print)978-87-7706-821-8
Publication statusPublished - 9 Sept 2013
SeriesSkrivelyst

Keywords

  • Danish courses

Cite this