Spørgeskemaundersøgelser i landsdækkende danske medier

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalPaperResearch

55 Downloads (Pure)

Abstract

Spørgeskemaundersøgelser optræder hyppigt som belæg i medierne. Dels i form af politiske meningsmålinger men også som datagrundlag i et bredt spektrum af undersøgelser og rapporter. Vi mangler systematisk viden om disse undersøgelser og mediernes formidling af dem. Hvor hyppigt anvendes spørgeskemaundersøgelsen som metode i rapporter og undersøgelser? Hvem er afsenderne? Er der transparens i formidlingen, når spørgeskemaundersøgelser bruges som belæg? Generaliserer journalisterne, uden at der er dækning for det? Det vil denne artikel forsøge at svare på gennem en indholdsanalyse af landsdækkende danske dagblades dækning i 2018 og 2019.
Original languageDanish
Publication date10 Feb 2020
Number of pages18
Publication statusUnpublished - 10 Feb 2020

Keywords

  • Media, communication and languages

Cite this