Specialpædagogiske kompetencer i forhold til elever i komplicerede livs- og læringssituationer

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Artiklen beskriver hvilke specialpædagogiske kompetencer, der kan medvirke til at fremme og udvikle inkluderende lærings- og trivsels fællesskaber på skoler. Denne artikel er den afsluttende redegørelse i forbindelse med et forløb i Silkeborg Kommune. Artiklen skal ses som en forlængelse af en tidligere offentliggjort artikel: Silkeborg Kommune – fra Mindset til inklusionspraksis. Når der arbejdes med udvikling af inkluderende læringsmiljøer, er forskellige specialpædagogiske kompetencer i spil. I artiklen peges på en række kompetencer og områder, som er afgørende for denne udvikling, og disse beskrives med udgangspunkt i undersøgelsens resultater.
Original languageDanish
JournalPædagogisk psykologisk tidsskrift
Volume54. årgang
Issue number5/6
Pages (from-to)86-95
Number of pages10
ISSN1903-0002
Publication statusPublished - 2017

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • schools, courses and institutions
  • children and youth

Cite this