Sprog i samspil. En praksisnær guide til sproglig og social læring i dagtilbuddets fællesskaber

Helle Iben Bylander (Translator), Trine Kjær Krogh (Translator), Janice Greenberg, Elaine Weitzman

    Research output: Book/Report/clinical guidelinesBookCommunication

    Abstract

    Denne håndbog tilbyder en praktisk, forskningsbaseret tilgang til at fremme børns sproglige og sociale læring i deres daglige samspil med andre børn og voksne i vuggestue, dagpleje og børnehave. Bogen bygger på forskning inden for feltet, og her er masser af inspiration at hente i forhold til børn på alle udviklingsstadier - lige fra børn, der befinder sig i den tidlige fase af nonverbal kommunikation, og til børn, der kan udtrykke sig i komplekse sætninger.

    Bogen er bygget op omkring en række samspilsstrategier, der er lette at anvende i praksis. Strategierne er udformet, så den voksne bedst muligt kan hjælpe alle børn til at kommunikere og indgå i samspil, herunder børn med sproglige eller udviklingsmæssige forsinkelser. Sprog i samspil er en kæmpe hjælp til pædagoger, dagplejere, sprogvejledere, inklusionsvejledere, logopæder, sundhedsplejersker, pædagogiske konsulenter, tale-hørekonsulenter og alle andre, der arbejder med børn i førskolealderen, og som er ansvarlige for at tilrettelægge miljøer, hvor børns sproglige og sociale læring styrkes.
    Translated title of the contributionSprog i samspil: - en praksisnær guide til sproglig og social læring i dagtilbuddets fællesskaber
    Original languageEnglish
    Place of PublicationFrederikshavn
    PublisherDafolo
    Volume1
    Number of pages392
    ISBN (Print)978-87-7160-0148
    Publication statusPublished - 2014

    Keywords

    • educational science
    • language acquisition
    • counseling
    • learning processes

    Cite this