Abstract
I praksisfaglig undervisning rettes opmærksomheden ofte mod kropslige
erfaringer og handlinger, anvendelsesorientering og sammenhæng mellem teori og praksis. I dette kapitel argumenterer vi for, at opmærksomhed på sprog og tekster ligeledes er en afgørende dimension i praksisfaglighed – uanset hvilken faglig sammenhæng der er tale om. Vores afsæt er en særlig elevgruppe, nemlig modtagelsesklasseelever med dansk som andetsprog, men relevansen rækker ud over modtagelsesklassen.
erfaringer og handlinger, anvendelsesorientering og sammenhæng mellem teori og praksis. I dette kapitel argumenterer vi for, at opmærksomhed på sprog og tekster ligeledes er en afgørende dimension i praksisfaglighed – uanset hvilken faglig sammenhæng der er tale om. Vores afsæt er en særlig elevgruppe, nemlig modtagelsesklasseelever med dansk som andetsprog, men relevansen rækker ud over modtagelsesklassen.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Praksisfaglighed i skolen |
Editors | Andreas Rasch-Christensen |
Number of pages | 14 |
Place of Publication | Frederikshavn |
Publisher | Dafolo |
Publication date | Nov 2023 |
Pages | 139-152 |
Chapter | 8 |
ISBN (Print) | 9788772343013 |
Publication status | Published - Nov 2023 |
Keywords
- schools, courses and institutions