Sprog, tekster og praksisfaglighed – i mødet mellem modtagelsesklasse og erhvervsuddannelse

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearch

Abstract

I praksisfaglig undervisning rettes opmærksomheden ofte mod kropslige
erfaringer og handlinger, anvendelsesorientering og sammenhæng mellem teori og praksis. I dette kapitel argumenterer vi for, at opmærksomhed på sprog og tekster ligeledes er en afgørende dimension i praksisfaglighed – uanset hvilken faglig sammenhæng der er tale om. Vores afsæt er en særlig elevgruppe, nemlig modtagelsesklasseelever med dansk som andetsprog, men relevansen rækker ud over modtagelsesklassen.
Original languageDanish
Title of host publicationPraksisfaglighed i skolen
EditorsAndreas Rasch-Christensen
Number of pages14
Place of PublicationFrederikshavn
PublisherDafolo
Publication dateNov 2023
Pages139-152
Chapter8
ISBN (Print)9788772343013
Publication statusPublished - Nov 2023

Keywords

  • schools, courses and institutions

Cite this