Sprogportfolio: Undervisningsmaterialer til engelskundervisningen i 1. klasse

Hanne Thomsen, Petra Daryai-Hansen, Rikke Villumsen, Saida Ben Si Mohan

    Research output: Other contributionTeaching material

    Abstract

    Sprogportfolioen er med til at synliggøre, hvad den enkelte elev har lært i de fem forløb. Elevens sprogportfolio vil repetere målet for forløbet og vil indeholde eksempler på elevens souvenirs fra forløbets centrale, kommunikative aktivitet (fx elevens personlige foldebog i forløb 1) samt elevens evaluering af arbejdet med emnet. På baggrund af samtalen i klassen om emnet, fx 'Hvad var særligt godt at lave for at blive god til…?' eller 'Hvad gjorde det let eller lidt svært?', sammenfatter eleven sin vurdering ved at farve 'trafiklyset'. Eleven overvejer også og beslutter sig for, hvem han/hun gerne vil vise portfolioen til.
    Original languageDanish
    Publication date2018
    PublisherKøbenhavns Universitet
    Number of pages1
    Publication statusPublished - 2018

    Keywords

    • language acquisition

    Cite this