Sprogudviklende undervisning med tablets som værktøj

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Projekterne Sproggaven og Sproggaven med i skole har bl.a. brugt tablets til at tilrettelægge sprogudviklende aktiviteter. Ved at optage og fastholde en given situation kan tabletten
bruges som afsæt for sprogudviklende samtaler, på samme måde som bøger kan gennem
dialogisk læsning. Artiklen redegør først for begge projekter, dernæst for de sprogudviklende potentialer, tabletten har som pædagogisk-didaktisk værktøj. Derefter præsenteres aktioner fra projekterne, hvor brugen af tablets udfolder projektets formål: at styrke den sprogpædagogiske indsats i kommunen gennem et tværprofessionelt samarbejde om overgangen
og kontinuiteten fra dagtilbud til skole.
Original languageDanish
JournalViden om Literacy
Issue number35
Pages (from-to)24-33
Number of pages10
ISSN2246-6517
Publication statusPublished - May 2024

Cite this