Abstract
Projekterne Sproggaven og Sproggaven med i skole har bl.a. brugt tablets til at tilrettelægge sprogudviklende aktiviteter. Ved at optage og fastholde en given situation kan tabletten
bruges som afsæt for sprogudviklende samtaler, på samme måde som bøger kan gennem
dialogisk læsning. Artiklen redegør først for begge projekter, dernæst for de sprogudviklende potentialer, tabletten har som pædagogisk-didaktisk værktøj. Derefter præsenteres aktioner fra projekterne, hvor brugen af tablets udfolder projektets formål: at styrke den sprogpædagogiske indsats i kommunen gennem et tværprofessionelt samarbejde om overgangen
og kontinuiteten fra dagtilbud til skole.
bruges som afsæt for sprogudviklende samtaler, på samme måde som bøger kan gennem
dialogisk læsning. Artiklen redegør først for begge projekter, dernæst for de sprogudviklende potentialer, tabletten har som pædagogisk-didaktisk værktøj. Derefter præsenteres aktioner fra projekterne, hvor brugen af tablets udfolder projektets formål: at styrke den sprogpædagogiske indsats i kommunen gennem et tværprofessionelt samarbejde om overgangen
og kontinuiteten fra dagtilbud til skole.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Viden om Literacy |
Issue number | 35 |
Pages (from-to) | 24-33 |
Number of pages | 10 |
ISSN | 2246-6517 |
Publication status | Published - May 2024 |