Stilladsering af engineeringaktiviteter i indskolingen

Research output: Contribution to journalJournal articleCommunication

Abstract

Artiklen belyser, hvordan en gruppe mindre erfarne engineering-lærere
planlægger, og med stor entusiasme gennemfører, en hel engineering-faguge
med dragebyggeri for begejstrede elever i 3. klasse. Artiklen belyser også nogle
af de mange overvejelser og stilladseringsmuligheder, der er i et engineeringforløb i indskolingen. Forfatterne reflekterer over gruppesammensætning,
hvordan der kan undervisningsdifferentieres og hvordan opgaverne stilladseres
på klassen samt for den enkelte elevgruppe. De reflekterer også over elevernes
udfordringer med at lave radikale forbedringer og med at gå fra skitse til
konstruktion, deres modstand mod store ændringer på deres design, og på,
hvordan lærerne kan hjælpe eleverne med at arbejde undersøgende undervejs i
forbedringsprocessen.
Original languageDanish
Otherengineerethefuture.dk
Number of pages9
Publication statusPublished - 10 Feb 2023

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this