Stilladsering i innovativ undervisning med it

Stinus Lundum Storm Mikkelsen, Finn Holst, Lilian Rohde

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer-review

Abstract

Innovativ undervisning er mere kompleks end traditionel, formidlingsorienteret
undervisning. Det kræver grundig planlægning og systematisk stilladsering af elevernes arbejde, hvis det faglige niveau skal holdes, og alle elever skal kunne være med. I dette kapitel diskuterer vi en række eksempler på, hvordan lærerne i
demonstrationsskoleprojekterne arbejdede med it-støttet stilladsering i innovative undervisningsforløb. Samlet set giver kapitlet en række empirisk funderede bud på, hvordan lærerne kan arbejde med at indrette innovative digitale læringsmiljøer, der kan bidrage til stilladsering af elevernes selvstændige arbejde, både hvad angår
håndtering af processer og kvalificering af det faglige indhold.
Original languageDanish
Title of host publicationInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
EditorsJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
Number of pages17
PublisherAarhus Universitetsforlag
Publication date2018
Pages17-33
Chapter2
ISBN (Print)978-87-7184-152-7
Publication statusPublished - 2018
SeriesDidaktiske studier
Number4
SeriesForskning i tre demonstrationsforsøg
Number2

Keywords

  • didactics
  • innovative teaching
  • differentiated instruction
  • learning, educational science and teaching
  • learning resources
  • educational Technology
  • counseling

Cite this