Strategic Ambiguity: Papers Please and the Virtues of Silence

Research output: Other contributionContribution to digital media

Abstract

Et princip i spildesignteori er, at konstant feedback fra spilsystemet er afgørende for, at et bestemt design er "godt" (Salen & Zimmerman, 2005). Ud fra et brugervenlighedssynspunkt er jeg enig, men der opstår problemer, når narrativ information formidles med samme stivhed og specificitet som et ammunitionstællingstal. Dette er en af grundene til, at ludonarrativ dissonans forekommer i moderne videospil, hvilket er bredt defineret som det fænomen i videospil, hvor de narrative elementer står i kontrast til de interaktive elementer (Hocking, 2007; Yap, 2014:13). Som følge heraf kan den præsenterede historie blive usammenhængende.
Translated title of the contributionStrategisk Tvetydighed: Papers Please og stilhedens dyder
Original languageEnglish
Publication date6 Jul 2016
Place of Publicationfirstpersonscholar.com
PublisherFirst Person Scholar
Publication statusPublished - 6 Jul 2016
Externally publishedYes

Keywords

  • digital media
  • media and media theory
  • interactive design

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Strategic Ambiguity: Papers Please and the Virtues of Silence'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this