Strategisk læsning med læseteknologi: otte strategier til ordblinde elever i grundskolen

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractCommunication

6 Downloads (Pure)

Abstract

Oplæg på NTOAs nationale konference Alle kan læse - Ordblindhed i grundskolen.
Med afsæt i teori og praksiserfaringer har jeg udarbejdet og afprøvet otte strategier, der støtter ordblinde elever i at kunne læse strategisk og effektivt med læseteknologi.
Oplægget er en præsentation af de otte strategier, der tager afsæt i nyere dansk forskning og er udviklet gennem to kvalitative undersøgelser med ordblinde elever i 4. klasse. Jeg vil komme med bud på, hvordan der kan undervises i strategierne gennem en eksplicit og inkluderende tilgang. Strategierne er praksisnære og nemt anvendelige i undervisningen hjemme på skolerne. Oplægget henvender sig til lærere og læsevejledere.
Original languageDanish
Publication date12 Sep 2019
Publication statusPublished - 12 Sep 2019
EventAlle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA) - UC Absalon, Vordingborg
Duration: 12 Sep 201912 Sep 2019

Conference

ConferenceAlle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA)
LocationUC Absalon
CityVordingborg
Period12/09/1912/09/19

Cite this