Abstract
Formålet med denne artikel er på et overordnet niveau at udbrede og
kvalificere brugen af e-læring både med henblik på videndeling i de
eksisterende læringsmiljøer og med henblik på at sikre et højt uddannelsesniveau,
også i de geografiske udkantsområder, som NETPAED
betjener. Artiklen er kommet i stand på baggrund af en evaluering af
NETPAEDs uddannelseskoncept i foråret 2009. Gennem en læringsteoretisk
model og en Grounded Theory analyse af kvalitative interviews med 14
NETPAED-studerende præsenteres centrale aspekter af pædagogstuderendes
læringsstrategier med henblik på forhold, der kan have betydning for
læring, undervisnings- og uddannelsestilrettelæggelse internt i University
College Sjælland og i tilsvarende e-læringsmiljøer.
kvalificere brugen af e-læring både med henblik på videndeling i de
eksisterende læringsmiljøer og med henblik på at sikre et højt uddannelsesniveau,
også i de geografiske udkantsområder, som NETPAED
betjener. Artiklen er kommet i stand på baggrund af en evaluering af
NETPAEDs uddannelseskoncept i foråret 2009. Gennem en læringsteoretisk
model og en Grounded Theory analyse af kvalitative interviews med 14
NETPAED-studerende præsenteres centrale aspekter af pædagogstuderendes
læringsstrategier med henblik på forhold, der kan have betydning for
læring, undervisnings- og uddannelsestilrettelæggelse internt i University
College Sjælland og i tilsvarende e-læringsmiljøer.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Læring og Medier |
Issue number | 4 |
Pages (from-to) | 1 - 19 |
Number of pages | 19 |
ISSN | 1903-248X |
Publication status | Published - 20 Sept 2010 |
Keywords
- learning
- educational science studies