Studiebesøg til Skotland.

Linda Schumann Scheel, Bente Reggelsen, Merete Vahr Værge, Edel Marie Thomsen, Alice Meng

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Abstract

Artiklen beskriver en studietur til Skotland for at opnå ny viden om Storyline. Storylines pædagogiske ide med tematisk undervisningsforløb, hvor elevens
engagement og aktivitet er grundlag for læring, blev etableret i 1970’erne. Fordybelse som vejen til læring kom igennem 1990’erne i baggrunden, fordi nu gjaldt lærerens formidling af indhold, og ny viden dokumenteres igennem tests. Men Storyline er igen aktuel. Det bekræfter Director and Educational Consultant
Steve Bell, som fremhæver, at der skal fokus på såvel indhold som læringsproces.
Storyline praktiseres på Kinnaird Primary School, hvor hele skolens miljø er innovativt.
Original languageDanish
JournalUddannelsesnyt
Issue number3
Pages (from-to)14-21
Number of pages8
ISSN1602-0162
Publication statusPublished - 2009

Cite this