Styrkelse af en skoles team- og samarbejdskultur gennem implementering af undersøgende arbejdsformer i alle fag

Martin Krabbe Sillasen, Birthe Lundgaard, Dan Ersted, Christina Nielsen

Research output: Contribution to conference without a publisher/journalAbstractResearch

Abstract

Der er stor fokus på den viden, færdigheder og kompetencer som børn skal tilegne sig for at kunne klare sig i det 21. århundrede. Rapporten ”Learning for the 21st century” anbefaler at børn udvikler kompetencer inden for information og kommunikation, kritisk tænkning og problemløsning samt interpersonelle relationer og selv-styring (Learning for the 21st century). Undersøgende arbejdsformer i skolen støtter elevers tilegnelse af disse kompetencer (Canada Education Association).

Med udgangspunkt i et skoleudviklingsprojekt fokuserer dette symposium på, hvordan team- og samarbejdskulturen på en skole kan styrkes ved at implementere undersøgende arbejdsformer som en fælles praksis, der giver mulighed for videndeling, udvikling af nye undervisningsaktiviteter og aktionslæring (Plauborg, 2006) både inden for fagteams og tværfaglig teamsamarbejde organiseret som professionelle lærende fælleskaber (Albrectsen, 2013).
Original languageDanish
Publication date2017
Number of pages4
Publication statusPublished - 2017
EventThe 6th NoFa-conference 2017: : Interplay between general and subject specific knowledge about teaching and learning in school and teacher education – perspectives and challenges. - University of Southern Denmark, Odense, Denmark
Duration: 29 May 201731 May 2017
Conference number: 6

Conference

ConferenceThe 6th NoFa-conference 2017
Number6
LocationUniversity of Southern Denmark
Country/TerritoryDenmark
CityOdense
Period29/05/1731/05/17

Keywords

  • school development

Cite this