Abstract
I 2014 blev pædagoguddannelsen i Danmark reformeret med en ambition om at styrke uddannelsen. Reformen af uddannelsen skal understøtte målet om øget social mobilitet i befolkningen og styrke uddannelsen på fire områder, nemlig højere faglighed og kvalitet, handlekompetencer og bedre sammenhæng i praksis, øget specialisering med mere arbejdsmarkedsrelevans og styrkede tværprofessionelle kompetencer. De første to evalueringer af uddannelsen efter reformen, gennemført af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA), tyder på, at uddannelsen endnu ikke er i mål. Denne artikel belyser, om det at arbejde med video og e-portfolio kan være en hjælp til at nå intentionerne bag reformen. Sagt med andre ord, kan video og e-portfolio være et pædagogisk og didaktisk redskab i undervisningen, der kan være med til at skabe højere faglighed og bedre sammenhæng imellem teori og praksis.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | MOV:E |
Issue number | 6 |
Pages (from-to) | 62-67 |
Number of pages | 6 |
ISSN | 2246-8137 |
Publication status | Published - 1 Aug 2018 |
Keywords
- children and youth
- information and communication technologies and e-learning
- schools, courses and institutions
- education, professions and jobs