Abstract
Mobning opstår oftest i fællesskaber, der er kommet på afveje, og det er langtfra altid nemt at få øje på, når et barn bliver mobbet i skolen. Derfor er vigtigt, at lærere forstår mobningens mønstre og ved, hvad de skal være opmærksomme på, når de vil spotte tegn på mobning. "Tegn på mobning" giver en forståelig og praksisnær beskrivelse af, hvordan man kan forstå mobning som fænomen. ASK-modellen, der er et afdækningsværktøj, der sætter fokus på fire tegn på mobning, præsenteres med både reference til teori, aktuel forskning og ikke mindst eksempler fra praksis. Til sidst rettes fokus mod hvordan man på skoler kan arbejde med håndtering af mobning.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Århus |
---|---|
Publisher | Aarhus Universitetsforlag |
Volume | 28 |
Number of pages | 69 |
ISBN (Print) | 978 87 7597 025 |
ISBN (Electronic) | 978 87 7597 027 8 |
Publication status | Published - 22 Aug 2024 |
Series | Pædagogisk rækkevidde |
---|---|
Number | 28 |
ISSN | 2446-1148 |
Keywords
- children and youth
- social work
- teachers
- bullying
Press/Media
-
Lektor: Fire sociale dynamikker kan bruges til at forstå mobning
21/08/24
1 Media contribution
Press/Media: Press / Media