Tegn på mobning

Research output: Book/Report/PhD thesisBookResearchpeer-review

Abstract

Mobning opstår oftest i fællesskaber, der er kommet på afveje, og det er langtfra altid nemt at få øje på, når et barn bliver mobbet i skolen. Derfor er vigtigt, at lærere forstår mobningens mønstre og ved, hvad de skal være opmærksomme på, når de vil spotte tegn på mobning. "Tegn på mobning" giver en forståelig og praksisnær beskrivelse af, hvordan man kan forstå mobning som fænomen. ASK-modellen, der er et afdækningsværktøj, der sætter fokus på fire tegn på mobning, præsenteres med både reference til teori, aktuel forskning og ikke mindst eksempler fra praksis. Til sidst rettes fokus mod hvordan man på skoler kan arbejde med håndtering af mobning.
Original languageDanish
Place of PublicationÅrhus
PublisherAarhus Universitetsforlag
Volume28
Number of pages69
ISBN (Print)978 87 7597 025
ISBN (Electronic)978 87 7597 027 8
Publication statusPublished - 22 Aug 2024
SeriesPædagogisk rækkevidde
Number28
ISSN2446-1148

Keywords

  • children and youth
  • social work
  • teachers
  • bullying

Cite this