Teknologi

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyEducation

Abstract

Kapitlet fokuserer på, hvordan teknologier altid har påvirker professionsuddannelser og der gives konkret eksempler på teknologi som undervisningsfag, samt eksempler på, at det ikke er ligegyldigt, hvordan man italesætter teknologiske begreber i bekendtgørelser og studieordninger når de skal omsættes til konkret undervisning. Teknologiforståelse, ehealthliteracy og begrevet "En teknologisk udfordring" præsenteres og der gives eksempler på, hvorledes disse kan omsættes til konkret undervisningspraksis.
Original languageDanish
Title of host publicationSundhedsvæsenet under forandring
EditorsSteen Hundborg
Number of pages36
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherMunksgaard
Publication date1 Apr 2018
Edition1
Pages309-342
Chapter12
ISBN (Print)978-87-628-1826-2
Publication statusPublished - 1 Apr 2018

Keywords

  • general education
  • health technology
  • e-learning
  • distance learning
  • information and communication technologies and e-learning
  • information competency

Cite this