Teknologiforståelse i børnehøjde

Research output: Other contributionContribution to digital media

Abstract

Future Classroom Lab (FCL) på Københavns Professionshøjskole er et pædagogisk laboratorie, hvor der arbejdes med digitale teknologier og deres pædagogiske anvendelsesmuligheder. Fokus ligger bl.a. på udvikling af eksperimenterende praksisser, hvor børn leger og lærer af og med hinanden i fællesskaber, og hvor vi er undersøgende på børns og voksnes deltagelsesmuligheder. I denne artikel belyses to spørgsmål: Hvordan kan der udvikles en professionsfaglig teknologiforståelse i samklang med en lege- og læringsforståelse, der giver rum til eksperimenterende praksisser? Og hvorledes får vi børnene på banen, så de selv er undersøgende på og reflekterer over digitale teknologiers anvendelsesmuligheder?
Original languageDanish
Publication date15 Dec 2020
PublisherFolkeskolen.dk
Publication statusPublished - 15 Dec 2020

Keywords

  • learning, educational science and teaching
  • education, professions and jobs
  • research designs, theory and method
  • public school

Cite this