Teknologiforståelse i et scenariedidaktisk perspektiv: indskoling, mellemtrin og udskoling

Morten Raahauge Philipps, Simon skov Fougt

Research output: Book/Report/PhD thesisBookEducation

Abstract

Bogen indledes med en case (del 1), der eksemplificerer, hvordan underviseren når omkring fagets kompetenceområder.
Forfatterne spiller bold op ad denne case for at anskueliggøre fagfeltets teorigrundlag (del 2) og den fagdidaktik, som bogen udfolder (del 3).

Teknologiforståelse rummer også eksempler på, hvordan undervisning på alle klassetrin kan tage sig ud, når den skal
reflektere fagets teori og didaktik (del 4). Del 5 indeholder bl.a. en begrebsliste til arbejdet med bogen og fagfeltet.

Teknologiforståelse er skrevet til læreruddannelsens undervisning i teknologiforståelse og til lærere, der underviser i grundskolefaget.
Original languageDanish
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherHans Reitzels Forlag
Edition1. udgave
Number of pages361
ISBN (Print)978-87-412-8042-4
Publication statusPublished - 1 Sept 2020

Keywords

  • public school

Cite this