Teknologiforståelse og børnelitteratur i dansk

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to reportResearchpeer-review

Abstract

Hvad sker der, når studerende kombinerer kodning med novelleanalyse? Denne artikel beskriver et gennemført LULAB-projekt, hvor teknologiforståelse afprøves og undersøges som en integreret faglighed i dansk i lærerudddannelsen. Der mangler forskning i den nye faglighed i teknologiforståelse i relation til fag. Projektets bidrag er ny viden om fagdidaktik i dansk.
Original languageDanish
Title of host publicationLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen
EditorsSimon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Number of pages7
PublisherVIA University College
Publication dateDec 2023
Pages38-44
ISBN (Print)978-87-7298-978-5
Publication statusPublished - Dec 2023

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this