Telekollaboration som redskab til fremme af interkulturel kompetence

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContribution to book/anthologyCommunication

14 Downloads (Pure)

Abstract

Formålet med vores LULAB-projekt var at styrke lærerstuderendes indsigt i og erfaring med telekollaborationsprojekter. Gennem virtuel udveksling med israelske lærerstuderende blev der i mødet med ‘den anden’ udviklet interkulturel kompetence og konkrete undervisningsforløb. Intentionen var at fremme lærerstuderendes interkulturelle læring og skabe øvebaner for fremtidige kollaborationsprojekter med elever i folkeskolen.
Original languageDanish
Title of host publicationLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen
EditorsSimon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Number of pages8
Place of PublicationAarhus
PublisherVIA University College
Publication date2023
Pages52-59
ISBN (Print)9788772989785
Publication statusPublished - 2023
SeriesLULAB
Volume3

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this