Activities per year
Abstract
Refleksiv praksislæring (RPL) er et bud på en moderne professionsdidaktik, hvor refleksionen sættes i centrum af de studerendes læreproces. Herigennem adresseres de velkendte udfordringer med teori/praksisrelationen. I denne bogbeskrives RPL som en læringsforståelse og en didaktik, der er skræddersyet til uddannelser, hvor teori/praksisrelationen er afgørende for uddannelsernes relevans og kvalitet. Teori og praksis i professionsdidaktik henvender sig til alle, som beskæftiger sig med læring og undervisning i erhvervsakademi- og professionsuddannelse, både undervisere, forskere, studerende og ledere. Den er særlig velegnet i forbindelse med lektorkvalificering, adjunktpædagogikum og anden pædagogisk efter- og videreuddannelse. Bogens 19 kapitler tilbyder teoretiske perspektiver og konkrete erfaringer, der kan inspirere undervisere til refleksioner over og udvikling af egen undervisningspraksis.
Original language | Danish |
---|
Place of Publication | Aalborg |
---|---|
Publisher | Aalborg Universitetsforlag |
Number of pages | 272 |
ISBN (Print) | 978-87-7210-774-5 |
Publication status | Published - 2021 |
Keywords
- professional didactics
Activities
- 1 Lecture or presentation
-
Refleksion og refleksiv praksislæring - på tværs af forskning, vejledning og praksis
Dau, S. (Keynotespeaker), Petersen, I.-K. (Keynotespeaker), Schmidt, J. (Introductory speaker), Schwartzlose, L. L. (Introductory speaker) & Jensen, T. F. (Introductory speaker)
14 May 2025Activity: Talk or presentation types › Lecture or presentation
File