29 Downloads (Pure)

Abstract

Denne artikel præsenterer udvalgte resultater fra et nordisk komparativt forskningsprojekt, Tidlig literacy i pædagoguddannelsen og i praksis (2017-2020), som har undersøgt de nationale retningslinjer samt pædagogstuderendes oplevede læringsudbytte af undervisningen på pædagoguddannelsen i forhold til tidlig literacy i Danmark, Norge og Sverige. I artiklen anvendes udelukkende
data fra første del af projektet, hvor kun Norge og Danmark deltog. Resultaterne viser signifikante forskelle mellem den danske og den norske pædagoguddannelse på tidlig literacyområdet samt en diskrepans mellem, hvad de studerende møder i forhold til tidlig literacy i hhv. uddannelsen og i praksis.
Original languageDanish
JournalViden om Literacy
Volume2020
Issue number28
Pages (from-to)64-73
Number of pages10
ISSN2246-6517
Publication statusPublished - 2 Nov 2020

Keywords

  • education, professions and jobs
  • children and youth
  • Media, communication and languages
  • Early Childhood Education and Care in the Field of Early Literacy

    Ida Kornerup (Speaker), Bente Reimann Jensen (Chairman), Bente Vatne (Speaker), Liv Gjems (Paricipant), Pia Williams (Speaker), Elisabeth Mellgren (Paricipant) & Liv Gjems (Paricipant)

    25 Nov 2021

    Activity: Participating in or organising an event typesWorkshop

  • Nordplus Horizontal

    Ida Kornerup (Speaker), Bente Reimann Jensen (Chairman), Bente Vatne (Speaker), Liv Gjems (Paricipant), Pia Williams (Speaker), Elisabeth Mellgren (Paricipant) & Liv Gjems (Paricipant)

    2 Sept 2021

    Activity: Participating in or organising an event typesWorkshop

Cite this