Activities per year
Abstract
Denne artikel præsenterer udvalgte resultater fra et nordisk komparativt forskningsprojekt, Tidlig literacy i pædagoguddannelsen og i praksis (2017-2020), som har undersøgt de nationale retningslinjer samt pædagogstuderendes oplevede læringsudbytte af undervisningen på pædagoguddannelsen i forhold til tidlig literacy i Danmark, Norge og Sverige. I artiklen anvendes udelukkende
data fra første del af projektet, hvor kun Norge og Danmark deltog. Resultaterne viser signifikante forskelle mellem den danske og den norske pædagoguddannelse på tidlig literacyområdet samt en diskrepans mellem, hvad de studerende møder i forhold til tidlig literacy i hhv. uddannelsen og i praksis.
data fra første del af projektet, hvor kun Norge og Danmark deltog. Resultaterne viser signifikante forskelle mellem den danske og den norske pædagoguddannelse på tidlig literacyområdet samt en diskrepans mellem, hvad de studerende møder i forhold til tidlig literacy i hhv. uddannelsen og i praksis.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Viden om Literacy |
Volume | 2020 |
Issue number | 28 |
Pages (from-to) | 64-73 |
Number of pages | 10 |
ISSN | 2246-6517 |
Publication status | Published - 2 Nov 2020 |
Keywords
- education, professions and jobs
- children and youth
- Media, communication and languages
Activities
- 2 Workshop
-
Early Childhood Education and Care in the Field of Early Literacy
Ida Kornerup (Speaker), Bente Reimann Jensen (Chairman), Bente Vatne (Speaker), Liv Gjems (Paricipant), Pia Williams (Speaker), Elisabeth Mellgren (Paricipant) & Liv Gjems (Paricipant)
25 Nov 2021Activity: Participating in or organising an event types › Workshop
-
Nordplus Horizontal
Ida Kornerup (Speaker), Bente Reimann Jensen (Chairman), Bente Vatne (Speaker), Liv Gjems (Paricipant), Pia Williams (Speaker), Elisabeth Mellgren (Paricipant) & Liv Gjems (Paricipant)
2 Sept 2021Activity: Participating in or organising an event types › Workshop