Abstract
Københavns Kommune har gennem flere år arbejdet på at implementere ledelsesredskabet "Lederens observation af undervisning". Den umiddelbare
forventning hos både ledere og lærere er, at redskabet øger lederens mulighed
for kontrol. Vi vil undersøge ledelsesredskabet "Lederens observation af
undervisning" i lyset af tillid. Det empiriske materiale hertil er indsamlet i 2014
på seks skoler i Københavns Kommune. Artiklen stiller spørgsmålet, om tillid
sættes på spil i denne ledelsesteknologi.
forventning hos både ledere og lærere er, at redskabet øger lederens mulighed
for kontrol. Vi vil undersøge ledelsesredskabet "Lederens observation af
undervisning" i lyset af tillid. Det empiriske materiale hertil er indsamlet i 2014
på seks skoler i Københavns Kommune. Artiklen stiller spørgsmålet, om tillid
sættes på spil i denne ledelsesteknologi.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Gjallerhorn |
Volume | Tillid |
Issue number | 22 |
Number of pages | 9 |
ISSN | 1604-4894 |
Publication status | Published - 1 Aug 2016 |
Keywords
- management