Transfer

Research output: ThesisLector qualification materialsResearchpeer-review

Abstract

Temaet for min lektoranmodning er, hvordan vi på Kommunikationsuddannelsen skaber transfer mellem teori og praksislæring.
Jeg anvender begrebet i en dobbeltbetydning både på de studerenes læring og på min egen læringsproces. I anmodningen beskriver jeg, hvordan jeg om underviser arbejder med transferbegrebet for derigennem at skabe en kobling mellem undervisningen og praksis.
Jeg har fokus på, hvorvidt undervisningen muliggør transfer både før og efter de studerendes praktik samt i forhold til den profession som de studerende efterfølgende skal arbejde i.


I anmodningens forskning- og udviklingsprojekt beskriver jeg, hvordan vi på Kommunikationsuddannelsen arbejder med begrebet progression, samt hvordan vi opfylder læringsmål og sikrer transfer. Anmodningen munder ud i en række anbefalinger til, hvordan dette arbejde kan styrkes.
Original languageDanish
QualificationNone
Place of PublicationKøbenhavn
Publisher
Publication statusPublished - Dec 2020

Keywords

  • learning, educational science and teaching

Cite this